Розвиваючий потенціал дозвілля в ГПД реалізується через систему загальнорозвиваючих занять, прогулянок, екскурсій, спортивних годин, гурткову роботу, клубні години, час самопідготовки.
Необхідно враховувати, що заняття повинні задовольняти потреби дітей в русі, спілкуванні і емоційної розрядки.
Заняття в приміщенні повинні проводитися в ігровій або розважальній формі і за умови відносно невеликого обсягу пізнавального матеріалу, не повинні втомлювати учнів. Короткочасність таких занять вимагає чіткості і динамічності їх проведення. Найбільш прийнятна тривалість занять 15-35 хвилин.
Діти втомлюються і потребують перемиканні від навчальної роботи до інших видів діяльності. Але для того, щоб вона стала для них повноцінним відпочинком, принесла користь, вихователь повинен зуміти зацікавити дітей. У вихователя завжди повинні бути для учнів різноманітні цікаві пропозиції і необхідний матеріал.
Види занять за інтересами:
- Малювання олівцями і фарбами;
- Ліплення з пластиліну, тіста;
- Розфарбовування картинок в книжках-розмальовках;
- Виготовлення квітів з використанням дроту, різнокольорового паперу, вати, крихт пінопласту, клею, ниток;
- Виготовлення різних аплікацій;
- Робота з природним матеріалом;
- Вишивання;
- Конструювання з паперу, картону;
- Виготовлення ялинкових іграшок;
- Складання колажу з різних друкованих видань на задану тему.